مصرف زیاد این نوشیدنی باعث فلج عضلانی می‌شود

پژوهشگران دانشگاه آدلاید آمریکا اخیراً در جریان بررسی 17 هزار نفر بالای 16 سال دریافتند کسانی که نوشابه‌های گازدار و آبهای معدنی طعم دار استفاده می‌کنند، بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به آسم و انسداد ریوی مزمن قرار دارند. به گفته متخصصان، مصرف مداوم و روزانه نوشابه‌های … 
محققان هشدار دادند که مصرف زیاد نوشابه باعث می‌شود که افراد دچار فلج عضلانی شوند.
به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، تحقیقات پزشکی حاکی است: زیاده روی در مصرف نوشابه به علت کاهش دادن سطح پتاسیم در خون می‌تواند عوارض منفی زیادی از خستگی و ضعف استخوانها گرفته تا فلج عضلات را به همراه داشته باشد.
در این تحقیقات آمده است: مصرف زیاد نوشابه‌های گازدار ممکن است باعث دوچندان شدن مشکلات سلامتی از جمله مکانیزم سوخت و ساز بدن شود که در افزایش احتمال ابتلا به دیابت نوع دوم نقش زیادی دارد.
این تحقیقات افزود: زنان بارداری که در مصرف نوشابه‌های گازدار زیاده روی می‌کنند در معرض حملات تهوع و ضعف همراه با ضعف عضلات قرار می‌گیرند.
در همین حال، پژوهشگران دانشگاه آدلاید آمریکا اخیراً در جریان بررسی ۱۷ هزار نفر بالای ۱۶ سال دریافتند کسانی که نوشابه‌های گازدار و آبهای معدنی طعم دار استفاده می‌کنند، بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به آسم و انسداد ریوی مزمن قرار دارند.
به گفته متخصصان، مصرف مداوم و روزانه نوشابه‌های گاز دار به علت وجود اسید فسفریک در تنظیم کلسیم و فسفر بدن اختلال ایجاد می‌کند.
متخصصان می‌افزایند: اسید فسفریک نوشابه‌های گاز دار در بدن موجب خروج یون کلسیم از استخوانها می‌شود. اگر این نوشابه‌ها حاوی کافئین هم باشند، سبب کاهش جذب کلسیم در استخوان ها می‌شود و دیگر اینکه، املاح فسفات موجود در نوشابه‌های گازدار، مانع از جذب کلسیم وعده غذایی می‌شوند بنابراین با مصرف مرتب این نوشابه ها، بدن با اختلال در جذب کلسیم رژیم غذایی مواجه می‌شود.
این متخصصان خاطرنشان می کنند: اختلال در جذب کلسیم باعث کمبود کلسیم بدن شده و در نهایت مشکلات استخوانی نظیر پوکی استخوان را به وجود می‌آورد.
به گفته آنها، بالا رفتن میزان اسید فسفریک در خون بر عملکرد کلیه‌ها تاُثیر منفی داشته و از آنجایی که کلیه‌ها قادر به دفع سریع آن نیستند؛ باعث وارد آمدن فشار مضاعف به کلیه‌ها می‌شود.
نوشابه‌های گازدار اثرات زیان آوری نیز بر دستگاه گوارش دارند به گونه‌ای که متخصصان می‌گویند: به علت دمای پایین این نوشابه‌ها در دستگاه گوارش، تاثیر آنزیم ‌های گوارشی کم شده و موجب پیدایش استرس در سیستم گوارشی می‌شود و در نتیجه، غذای کمتری جذب بدن می شود و باقیمانده غذای هضم نشده باعث ایجاد سموم و گازهای بد بو شده که از طریق جذب روده ای وارد خون و به تمام بدن منتقل می‌شود.
منبع:اینترنت

حتما ببینید

خواص دارویی عسل

از گذشته تا کنون از عسل در درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده شده است. مهمترین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *