تاثیرات مواد غذایی بر جسم و روح

اگر از طرفداران غذاهای آماده و فست‌فود پرکالری هستید یا معمولاً خیلی خوب غذا نمی‌خورید و نگران سلامت و تغذیه‌تان نیستید، چرا باید اینطور باشد؟ هر روز در تلویزیون می‌بینیم و در روزنامه و مجلات و وبسایت‌های مختلف می‌خوانیم که تا چه اندازه قند، نوشابه، بسیاری از انواع چربی‌ها، غذاهای سرخ‌کردنی، غذاهای کارخانه‌ای و آماده، غذاهای بسته‌بندی‌شده و فراورده‌ای و سایر انواع غذا‌های آماده پرکالری موجب انواع بیماری‌ها می‌شوند. چه چیز باعث می‌شود این تحقیقات و مطالعات را نادیده بگیرید و باز هم به خوردن این غذاها ادامه دهید؟ 
این موضوع را با تعدادی از دوستانمان بررسی کردیم و این پاسخ آنها بود:
“من چنین چیزی را باور ندارم. والدینم خوب غذا نمی‌خورند و عمر طولانی هم داشتند.”
“وقتی غذای سالم می‌خورم و وقتی از این جور غذاها می‌خورم حالم فرقی نمی‌کند بخاطر همین فکر نمی‌کنم ضرری داشته باشند.”
“خوردن آنها برای چند سال از زندگی ارزشش را دارد.” (فراموش می‌کنیم که بسیاری از آن سالها با بیماری و درد همراه خواهد بود)
متوجه چه چیزی نیستید
چیزی که بارها و بارها دیده‌ام این است که خیلی افراد نسبت به تاثیرات عمیق موادغذایی بر خودشان حساس نیستند به همین دلیل انگیزه‌ای برای خوب غذا خوردن ندارند. متوجه نیستند که انرژی آنها ممکن است کمی پایینتر باشد یا نتوانند آنقدرها خوب فکر کنند. اما چیزی که متوجه نیستند تاثیری است که این غذاهای پرکالری آماده بر اعضای بدن و سیستم ایمنی آنها دارد.
متاسفانه یک روز ناگهانی در 50، 60 یا 70 سالگی متوجه قضیه می‌شوند که دیگر دیر است. این زمانی است که کم‌کم دچار مشکلات جسمی می‌شوند—مشکلات قلبی، دیابت، سرطان یا سایر بیماری‌ها. بااینکه این مشکلات و بیماری‌ها ناگهانی به نظر می‌‌رسد اما در تمام طول این سالهایی که تغذیه بد داشتند در حال رشد بوده است. اما متوجه آن نشدند چون به احساسی که خوردن قند و غذاهای آماد‌ه بر آنها می‌گذاشت توجه نکردند—چه از نظر جسمی و چه روحی.
آنها متوجه نشدند که روحیه شان، یا توانایی خوابیدنشان یا استقامت یا سطح درد بدنشان تحت تاثیر غذاهایی که می‌خورده‌اند بوده است. گاهی برای از بردن افسردگی و اضطرابشان، خوابیدن یا برطرف کردن درد فقط قرص می‌خوردند. یا قهوه بیشتری می‌نوشیدند تا انرژی لازم برای کل روز را در اختیارشان بگذارد.
درواقع، از موادغذایی برای جلوگیری از احساستشان به جای حس کردن آنها استفاده می‌کردند. موادغذایی آرامش‌بخش به ما کمک می‌کنند به طور موقت و فقط برای همان لحظه احساس بهتری داشته باشیم درحالیکه موزیانه به بدن آسیب می‌رسانند.
در بدنتان حضور داشته باشید
تازمانیکه تصمیم نگیرید در بدنتان حضور داشته باشید و تاثیرات موادغذایی بر جسم و روح خود را ببینید، نمی‌توانید انگیزه لازم برای تغذیه خوب و سالم را پیدا کنید. تا وقتی که دوست نداشته باشید به سطح بالایی از سلامت در طول زندگیتان دست پیدا کنید، به جای اینکه سالهای پایانی عمرتان را با بیماری سپری کنید، انگیزه سالم غذا خوردن را نخواهید داشت.
اگر پرانرژی بودن و سلامت خوب برایتان مهم است، پس سعی کنید تفاوت‌ بین خوردن میوه‌ها و سبزیجات و غلات کامل سالم، تازه، تمیز و ارگانیک را متوجه شوید. برای درک تفاوت بین لبنیات محلی و گوشت گاوهایی که با کاه و یونجه طبیعی تغذیه کرده‌اند با لبنیات پاستوریزه و گاوهایی که در کارخانه‌ها چرا کرده‌اند، همچنین تخم‌مرغ و مرغ‌های رسمی و تخم‌مرغ و مرغ‌های کارخانه‌ای که پر از هورمون هستند، باید امتحان کنید. ببینید وقتی به جای خوردن غذاهای فست‌فود و آماده، خودتان با موادغذایی تازه غذا درست می‌کنید چه احساسی پیدا می‌کنید؟
اگر تصور می‌کنید تهیه این موادغذایی برایتان گران تمام میشود، به این فکر کنید که چقدر باید خرج دکتر و دوا و درمان بدهید. ببینید در کدام قسمت از هزینه‌های زندگی می‌توانید صرفه‌جویی کنید تا بتوانید برای خرید موادغذایی سالمتر پول بیشتری هزینه کنید. از اینها گذشته، چه چیزی از سلامتتان در زندگی مهمتر است؟        منبع:اینترنت

حتما ببینید

خواص دارویی عسل

از گذشته تا کنون از عسل در درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده شده است. مهمترین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *