همه چیز در مورد Dropbox و چگونگی با دراپ باکس کار کنیم؟

دراپ‌باکس (به انگلیسی: Dropbox) یک ارائه‌کنندهٔ خدمات میزبانی پرونده و فایل در وب است که توسط شرکتی به همین نام اداره می‌شود و امکان همگاه‌سازی (به انگلیسی: synchronization) پرونده‌ها روی چند رایانهٔ مختلف یا بین چند کاربر مختلف از طریق اینترنت را فراهم می‌کند.

دراپ‌باکس در سال ۲۰۰۷ توسط درو هیوستون و آرش فردوسی، فارغ‌التحصیلان ام‌آی‌تی ایجاد گردید.
رابط گرافیکی دراپ باکس به طور باورنکردنی تاثیرگذار است، آنچنانکه سبب می‌شود این اپلیکیشن به عنوان یک انتخاب قطعی از سوی کاربران برای همگام‌سازی فایل‌ها انتخاب شود. هنگامی که شما این اپلیکیشن را بر روی وسیله آندرویدی یاios تان نصب می‌کنید، شما فوراً می‌توانید فایل‌هایتان را آپلود کنید.

همه چیز در مورد Dropbox و چگونگی با دراپ باکس کار کنیم؟

 

شما همچنین می‌توانید با استفاده از این اپلیکیشن فایل‌هایتان را با دیگر افراد به اشتراک بگذارید یا اینکه یک فایل عمومی برای هر نوع کاربری طراحی نمایید.

در حال حاضر پس از ثبت نام در سایت فضای رایگانی به حجم ۲ گیگابایت در اختیار کاربر قرار داده می‌شود که در صورت نیاز می‌توان فضای بیشتر از آن را خریداری نمود.

ولی در عین حال این امکان نیز وجود دارد تا در ازای معرفی هر کاربر جدید، 500 مگابایت فضای رایگان از دراپ باکس (تا سقف 16 گیگابایت) دریافت نمود.

کاربرد دراپ باکس گستره وسیعی مثل پشتیبان گیری از فایل‌های حیاتی تا اشتراک گذاری سایر فایل‌ها را در بر می‌گیرد.

در مورد دراپ باکس مطالب زیادی تو اینترنت هست که توصیه می‌کنم اول نگاهی به اون‌ها بندازین البته توجه کنید که هر کدوم از این مطالب با هم فرق دارند و هر کدام قسمتی از این سرویس رو توضیح و آموزش دادن پس توصیه می‌کنم همه رو بخونید

جعبهٔ جادو برای فایل‌های شما (DropBox) ( خیلی مفید)

دراپ باکس یک فلش مموری آنلاین

 DropBox چیست؟ 

Dropbox چیست و چگونگی کار با دراپ باکس

 هر چقدر دلتان خواست بر روی کامپیوترتان دراپ باکس اجرا کنید! (طریقه نصب

Dropbox چیست؟ 

  رویارویی حافظه‌های ابری (اسکای درایو — دراپ باکس — کلود درایوو)

 جعبه‌ای پرتابل و پرکاربرد برای فایل‌های شما

دراپ باکس؛ تحولی در دنیای تبادل اطلاعات

دراپ باکس: یک سایت محبوب برای اشتراک فایل

اکیدا توصیه میکنم این کتابچه راهنما رو از اینجا  یا اینجا دانلود کنید (فایل پی دی اف PDF)

خوب، اگر مطالب بالا رو خونده باشید باید تا حدود زیادی با دراپ باکس و کاربردهای آن آشنا شده باشید، من تعدادی از اصلیترین آن‌ها را به صورت تیتر وار برایتان میگویم.

۱- با عضویت در این سرویس شما دو گیگابایت فضای رایگان آنلاین دریافت می‌کنید. 

۲- با دعوت از دوستانتان به این سرویس به ازای هر دوستی که عضو این سرویس شود ۲۵۰ مگابایت فضای دیگر هم جایزه خواهید گرفت (البته  سقف فضای رایگان تا ۸ گیگ است و بیشتر نمی‌شود) در صورتی که خودتان هم به این سرویس دعوت شده باشید و از طریق آن لینک عضو شوید ۲۵۰ مگابایت فضای دیگر هم جایزه میگرید. ( همیشه می توانید از این لینک عضو شوید تا ۲۵۰ مگابایت هدیه را دریافت کنید )

۳- با دراپ باکس می‌توانید به صورت آنلاین از اسناد و فایل‌های خود بک آپ بگیرید و در هر جای دیگری که اینترنت و کامپیو‌تر داشته باشید به آن دسترسی پیدا کنید (حتی بدون نصب نرم افزار مربوطه

۴- با دراپ باکس می‌توانید فایل‌ها و اسناد خود را با دیگر کاربران همین سرویس به اشتراک بگذارید.

۵- در صورتی که از چند سیستم مجزا مثل لپ تاپ، کامپیو‌تر رومیزی و یا موبایل استفاده می‌کنید می‌توانید از تمامی آن‌ها به فایل‌های خود دسترسی داشته باشید و مهم‌ترین و اصلیترین مزیت دراپ باکس این است که با ویرایش یک فایل و یا حذف آن بلافاصله فایل شما در دستگاه‌های دیگر شما بروزرسانی می‌شود و اگر فایل جدیدی اضافه کنید سریعا در دیگر دستگاه‌های شما کپی می‌گردد البته دقت کنید که دستگاه‌های دیگر نیز باید به اینترنت وصل باشند، البته در غیر اینصورت، زمانی که به اینترنت وصل شوید کار بروزرسانی از روی سرورهای دراپ باکس آغاز خواهد شد البته زمان آن بستگی به سرعت اینترنت شما دارد.

حتما ببینید

سال نو مبارک

سال نو مبارک

سال نو مبارک Happy new year انشا.. سال بسیار خوبی در پیش داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *