خانه » روان شناسی » یادگیرى ریاضى

یادگیرى ریاضى

یادگیرى ریاضى یکى از ملاکهاى پیشرفت تحصیلى است و ادراک آن از زمان تولد در جریان تبادلات با محیط ,خانواده و سایر کودکان و افراد ایجاد مى شود .طبیعى است که کودکان با توانایىهاى مختلف بدنیا مى آیند.و رساندن کودکان با استعدادهاى مختلف به پیشرفت در ریاضى اهمیت زیادى دارد.در این میان عوامل متعددى در علاقمندى و موفق بودن کودک موثر است من الجمله سرعت معلم که اگر زیاد باشد کودک مطلب را درک نمى کند و اگر کند باشد کودک خسته شده و علاقه خود را از دست مى دهد.دقت در میزان و زمان براى فهماندن مطلب بسیار مهم است و گاه براى درک مطلب و یا انجام آزمون به برخى کودکان باید زمان بیشترى داد.حیطه عاطفى نیز در ریاضى مهم است یعنى باور کودک یعنى باور خودش نسبت به یادگیرى ریاضى باورش نسبت به تدریس ریاضى و باورش در مورد کاربرد و زمینه اجتماعى ریاضى .که همگى اینها از نحوه تدریس و امکاناتى که در اختیار کودکان قرار داده میشود براى کودک ایجاد خواهد شد .آغاز درس با مسایل آشنا ,فرصت دادن به کودک که معلومات قبلى خود را کشف کنند و بکار ببرند ,کار گروهى و جمعى با تمام افراد کلاس,بکار گرفتن خلاقیت و ابتکار براى حل مسایل ,استفاده از ابزارها و وسایل عینى براى آموزش نه صرفا آموزش بصورت سخنرانى . بکارگیرى فنون و روشهاى متنوع براى گردآورى داده ها و ایجاد شرایط براى درک ارتباط مفاهیم یاد گرفته شده در محیط زندگى همگى شرایط را براى آموختن موثر و لذ تبخش فراهم مى کند
منبع: آموزش ریاضى امان الله صفوى

همچنین ببینید

ﺁﺯﻣﻮﻥ T.A.T

ﺁﺯﻣﻮﻥ T.A.T ﺩﺭ ﺳﺎﻝ ۱۹۳۵ ﺗﻮﺳﻂ ﮐﺮﯾﺴﺘﯿﻨﺎ ﻣﺮﮔﺎﻥ (Christina Morgan) ﻭ ﻫﻨﺮﯼ ﻣﻮﺭﺍﯼ (Henry Murray) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *